BRANDS

The brand name TELA originates from the fabric weaving terminology, where TELA - in Italian - stands for a simple fabric construction, which though simple implies a texture. In the Italian language it is a feminine noun and femininity is also the brand mission: feminine and minimal at first sight, yet influenced by an accurate research.

A plain woven fabric, a TELA, is the same frontand back: it has always the same aspect, itshows itself as it is and it makes you think of agenuine product, which originates from goodtaste rather than being thought – thru andconceptual. TELA in Italian refers to thepainting canvas as well and as such, iaboutt isan expression of a mood, of a feeling, of an art.

Currently based in Verona, she had been working into product merchandising of international brands such as Max Mara, Cerruti and Dolce&Gabbana. Max Mara and Cerruti, precisely, influenced her tailoring background. In 2009 she founded Tela aiming to express a contemporary look trough a constant balance between classic cuts and contemporary shapes, always with a clean and minimal approach.

ブランド名 TELA は、織物の専門用語に由来する。イタリア語で「TELA」は平織りを意味し、シンプルでありながらも確かな質感を内包する。女性名詞であるこの言葉には、ブランドの核である「フェミニニティ」が宿っている。表面的にはミニマルでピュア。しかし、その奥には綿密なリサーチによる深みが息づいている。

平織りの布は、表裏が変わらず、ありのままの姿を見せる。気取らず誠実なその在り方は、思索や概念ではなく、研ぎ澄まされた感性から生まれた真のプロダクトを想起させる。また「TELA」はイタリア語で「キャンバス」をも意味し、ムードや感情、アートの表現そのものでもある。

拠点はヴェローナ。創設者は Max Mara、Cerruti、Dolce & Gabbana などでキャリアを重ね、特に Max Mara と Cerruti で培ったテーラリングの感性がブランドの根底を形成している。2009年、TELA を設立。クラシックなカッティングとコンテンポラリーなフォルムを絶えず交差させ、余白の美を生かしたミニマルな表現で、現代のエレガンスを提示し続けている。