ladies shoes
1987年、L‘AUTRE CHOSEが誕生。「ロートルショーズ(L'AUTRE CHOSE)」は、「The Other Thing(他とは違うもの)」という意味
2017年3月27日に社名をL‘AUTRE CHOSE SPAに、そして2019年3月にはリローンチし、デザイナーNicolò Beretta氏の元、新生L’autre Choseがスタートする。
新しくクリエイティブディレクターに迎えられた“Nicolo Beretta”はミラノ出身の天才的なセンスを持った注目のクリエイターであり、Nicolòの手がけるGiannicoは世界的にも高い評価を受けている。
L'autre Choseのデザインは、イタリアの職人技とパリの魅力が融合、貴重な素材や3D装飾、色鮮やかなマルチカラープリントに至るまでの絶妙なカスタマイズされ洗練された広いビジョンから成り立ちます。
機能的でありながら大胆な靴のデザインは、衝撃的なかつ超近代的なスピリッツが練りこまれ、洋服とハンドバックにも共通するデザインを見つけることができます。
トータルルックは、ファッショナブルな組み合わせと解放的なスタイリングであり独特のコレクションを特徴としています。
クリエイティブディレクター Nicolò Beretta 経歴
ミラノ出身。 天才的なセンスを持った若きクリエイター”Nicolò Beretta”
2011年、 彼は自身のアイディアをマノロ・ブラニクとフランカ・ソッツァーニに持ち込み、ブランド側から高評価の意見と激励を受けた。
この経験から、Nicolòは2013年に自身のブランド 「Giannicoジャンニコ」を立ち上げる。
その後、 伊Vogueの"新進気鋭デザイナー140"に選ばれ、 同年にGiannicoは"Vogue Talent"に選ばれた。その後2015年には、"Who is on Next" (新進気鋭デザイナーのコンテスト)で賞を受賞し、様々なインフルエンサーやセレブがイベントやレッドカーペットでGiannicoを愛用するようになった。
2016年春夏のミラノのファッションウィークでキアラ・フェラーニが着用し、わずか1か月後にはブランドン・マックスウェルとレディ・ガガが、 V magazineでNicolòを"有望なデザイナー8人"に選んだ。
2016年はGiannicoにとって成長の年だった。2月には様々なコラボレーションを発表し、5月にはフォ ーブス誌の"成功したスタートアップブランド10"に選ばれ、
その後若手デザイナーでは受賞歴がない,アメリカのの靴専門誌「フットウェア・ニュ ース (Footwear News) 」主催のヴィヴィアン・インファンティーノ・エマージング・タレント賞 (Vivian Infantino Emerging Talent Award) を受賞している。
2017年、 GiannicoはシャネルグループのRoveda ファクトリーと提携し、同年にアメリカ市場に進出。 世界的な百貨店バーニーズニューヨークで販売開始。
2018年、 フォ ーブスが選ぶ”30 UNDER 30"に選出される。
L'Autre Chose has entrusted the creative direction of the brand to Nicolò Beretta, a talented Italian designer internationally recognized for his fresh, sophisticated and contemporary vision.
After founding and leading his footwear brand Giannico to international success, Nicolò has now joined the L'Autre Chose team to oversee the style and creative vision of all the footwear, accessories and ready-to-wear collections, with a specific focus on craftsmanship and innovation as per the tradition of the company founded in the Marche region of Italy.
Italian craftsmanship and Parisian allure merge into an extremely sophisticated and versatile vision enriched with precious materials and exquisite customizations ranging from precious 3D decors to vibrant multicolor prints
The functional yet often audacious architecture of the shoes complements the eclectic and hyper-modern spirit of the clothing.
The silhouettes are enhanced by sartorial finishing, swanky patterns and sparkling appliqués that also embellish the day to evening selection of matching handbags.
The total look features complementary yet distinctive pieces in a liberating play of fashionable combinations and self-expressing styling.
The sense of refinement arises from a passionate balance between quality and design, tradition and innovation, elegance and effortlessness; a unique mix of savoir-faire and contemporaneity which L’Autre Chose’s creative team infuses season after season into an authentic philosophy of style and design.
Nicolò Beretta Is The New Creative Director Of L'Autre Chose
L'Autre Chose has entrusted the creative direction of the brand to Nicolò Beretta, a talented Italian designer internationally recognized for his fresh, sophisticated and contemporary vision.
After founding and leading his footwear brand Giannico to international success, Nicolò has now joined the L'Autre Chose team to oversee the style and creative vision of all the footwear, accessories and ready-to-wear collections, with a specific focus on craftsmanship and innovation as per the tradition of the company founded in the Marche region of Italy.
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